fredag 30 januari 2009

Vad ska jag göra?

När man sitter och läser på allting som finns egentligen om sökmotoroptimering så har jag blivit mer och mer intresserad av ämnet. Då slog det mig att jag egentligen blir intresserad av allt jag gör.

Som jag skrivit tidigare så håller jag på med mitt slutprojekt i skolan ocj har har verkligen suttit hela dagarna och försökt läsa på och skriva om ämnet. Det har gjort att jag fått ett väldigt intresse för ämnet. Hur optimerar man en sida för att få Google och andra sökmotrer att hitta den och hur får man en hög placering?

När jag sitter coh skriver så tänker jag väldigt mycket då jag anser mig vara en tänkande människa. Jag tänker att det här är ju något som vore väldigt kul att arbeta med efter att min utbildning är avklarad nu till våren. Men sen tänkte jag till lite mer och kom på att när jag hade min praktik på Efterlyst så tänkte jag att det var väldigt kul och att något sådant skulle jag kunna tänka mig att arbeta med.

När jag trollar tycker jag (oftast iaf) att det är det roligaste som finns och att jag inte kan förstå att jag får betalt för att ha så kul.

Vad ska jag då göra efter att jag är färdigutbildad? Vart ska jag söka min sista praktik någonstans nu i vår? Vad ska jag göra?

Jag vill jobba med webb på något sätt. Jag vill vara webbredaktör. Men jag vill samtidigt göra så mycket annat. En lite dröm jag har är att få åka ut till skolor och föreläsa för ungdomar om reklam och pr, om journalistik på webben, om sökmotoroptimering....

I dessa lågkonjunkturstider så kanske man måste se till att bara få ett jobb och sen strunta i vad det är för något? Jag vet inte.

Om någon har något förslag nånstans där man kan praktisera som webbredaktör eller kommunikatör så får den gärna skriva det!! Jag behöver tips och råd!

2 kommentarer:

Gassan Jaber sa...

Qulan, vad hände med fotbolls karriären? Du får inte ge upp den ;)

Gustav Kullander sa...

nää såklart. Om Barcelona kommer med ett tillräckligt bra kontraktsförslag så blir man i en jobbig sits och får fundera ännu mer!