fredag 2 januari 2009

Kanal 5 avslöjar mig!

Jaha, nu har kanal 5 valt att börja visa en serie som på svenska heter Trollkarlarnas hemligheter. Där kommer de, som titeln avslöjar, att visa hur trolleritricks går till. Har ingen koll på vad för typ av tricks som kommer att avslöjas, men jag tycker ändå att det är sjukt tråkigt. Det känns lite som ett hån.

Trolleri är en dyr hobby, vissa av tricken som enligt trailern kommer avslöjas är exempelvis svävningar och itusågningar. Av dessa finns det scenvarianter som kostar hundratusentals kronor. Trolleri är inte bara en dyr hobby, det är en hobby som tar tid. Man lägger ner timmar och ännu flera timmar på att lära sig de tricks som man kan.

Nu kommer kanal 5 att visa detta program där en del tricks kommer avslöjas. Säkerligen kommer tricks som även jag gör att avslöjas. Hur kul är det egentligen? Det är ju egentligen varken kul för mig eller den som jag sedan gör trolleri för.

Visst varje gång man uppträder frågar folk: "Hur gör du, kan du inte berätta?"
Men allvarligt talat, hur kul vore det?? Om du vet hur ett trick går till så är det inte roligt. Anledningen till att man tycker trolleir är kul är för att man inte förstår hur det går till!

Man vill bli lurad..... Jag hoppas på väldigt låga tittarsiffror för programmet så att både vi trollkarlar samt vår publik kan fortsätta roas av magins konst!

Inga kommentarer: