torsdag 15 januari 2009

Statistik är sjukt användbart!

Har suttit under kvällen och kikat på statistiken över min blogg den senaste månaden och det slog mig hur sjukt bra det är med statistik i typ kampanjer och liknande. Hur sjukt användbart och nödvändigt det är och hur bra Google Analytics är. Jag är riktigt sur att Onepair är kodad på ett skumt sätt och att jag inte kan lägga in det där, för det behöver vi!

Hur som helst, till min förvåning så har jag under den senaste månaden haft besökare från hela världen, enda från China till Kanada. Så här ser topp 3 ut:
1. Sverige
2. USA
3. Finland

Att Sverige kom etta var väl inte oväntat. Att USA kom tvåa var inte heller oväntat eftersom min kusin bor i Santa Monica. Däremot är hon inte den enda från USA som varit inne. Det hade även varit besökare från både Minnesota och Texas. Hur som helst så kan jag se att Michelle har besökt min blogg 23 gånger under den senaste månaden från Santa Monica och sen har hon (eller jag gissar att det är hon iaf) även varit inne på min blogg en gång från Long Beach också.

Det jag vill få fram är hur sjukt bra information man kan få om sin målgrupp genom detta fantastiska verktyg. Förresten så har jag som ni kan se lagt in lite saker här =) Har uppdaterat med en jaiku (tack Jocke) och ska försöka hålla den vid liv!

Måste även tacka Sebbe för inbjudan till Spotify! Så tack tack! Nu ska jag mikroblogga, lyssna på laglig musik över nätet och ta en fika =)

2 kommentarer:

Gassan Jaber sa...

Din jävla satsare... Skön blogg! =)

Gustav Kullander sa...

Gassan: Thisiswhatidoooo