måndag 5 januari 2009

Original gangsters hänger ut sexdömda

Under hela hösten då jag jobbat på Efterlyst har ju jag på något sätt levt mig in i den kriminella världen. Inte att jag själv blivit kriminell, mer att jag blivit en miniexpert på hur vissa saker funkar. Jag satte mig in den organiserade brottsligheten ganska så mycket, ett ämne som fascinerar mig. Om den organiserade brottsligheten har jag skrivit detta.

Hur som helst. Kriminellt.com är en hemsida som fått rätt stor uppmärksamhet under hösten. Det är en sida som hänger ut dömda sexbrottslingar med namn, bild och dom. De som startade sidan var fyra föräldrar som under hösten tydligen blivit hotade, deras sida har blivit hackad flera gånger med mera. Men nu lär det vara slut med det.

Enligt flera medier och enligt sidan själv har det kriminella nätverket Original Gangsters tagit över sidan och är nya ägare. Ni kan läsa en artikel om det här.

Inga kommentarer: