måndag 26 januari 2009

Grattis Nicke!

Jag måste passa på att säga grattis till Niklas Johansson för vinsten. Niklas gick i min paralellklass under gymnasiet och han är en av de som verkligen lyckades inom TV-branschen. Då jag jobbade med Efterlyst nu i höstas träffade jag på honom utanför inspelningsstudion och snackade lite.

Hur som helst. Niklas är fotograf och under Göteborgs Filmfestival som nu pågår vann filmen Mitt liv som trailer pris för bästa kortfilm. Niklas är filmens fotograf. Priset var En miljon kronor för framtida projekt! I övrigt så kan det väl nämnas att Niklas fotograferat flertalet musikvideor. Bland annat två videos som var nominerade till årets bästa video på grammisgalan: Petter - Min Klick, Darin feat. Kat De Luna - Breathin your love.

Han är riktigt duktig. Här nedan kan ni se kortfilmen som vann om ni orkar (15 minuter lång).

Inga kommentarer: