söndag 25 januari 2009

Pang Boom Krasch Klart!

Det jag hade igår är vad man kan kalla för ett perfekt gig. Riktigt bra och kul var det! Det var några herrar som hade ett band ihop som arrangerade en fest på Göteborgs Nation. Festen hade sin upprinnelse i att de hade arrangerat en show som en hyllning till Louis Armstrong då han fyllde 100 år. Den hade blivit populär och de hade fått åka runt på en turné runt om i landet och spela. Nu hade de showen här i Uppsala och det var cirka 200 personer som var där och skulle kika.

Det var verkligen ett perfekt gig för mig att göra. Jag var bokad att köra mingeltrolleri til fördrinken mellan 18.15-19.00. Jag kom dit och fixa iordning mig sen jag gick jag bara ut och körde. Pang Boom Krasch Klart!

Gästerna var till största delen 60+ och det är verkligen uppskattat att få uppträda för en sådan publik. Dels tycker de att det är fruktansvärt roligt och sen så har de en tendens att inte bli fullts så berusade heller =)

Jag gick runt och gjorde några korttricks, mynttricks och spongeballtricks (skumbollstricks på svenska??). Det gick kanon och var jätte kul och så var det slut. Precis så här får gärna alla gig vara! Det var jätte jätte kul!

Inga kommentarer: