söndag 18 januari 2009

"Gustav Kullaaander, ruter sju var det"

Ibland när man kör sin trollerishow går allting hur bra som helst. Man gör det man ska och publiken ger allt och gör det som de ska. Igår var ett undantag.

Jag hade ett gig på Scandic Hotel för ICA Kvantum. Först skulle jag köra mingeltrolleri och sedan en show. Deras tema för festen var after ski och så fort alla deltagarna kom dit efter att ha varit ute och gjort tävlingar på stan så fick de en öl och en jäger. En del hade nog även fått i sig lite innan....

Jag går runt och minglar lite i den trånga lokalen och det går fint, mingeltrolleriet blir riktigt lyckat förutom att en person som bott i närområdet vid mig då jag växte upp kom och skrek: "Gustav Kullaaander, ruter sju var det, ruter sju!", han var ganska berusad...

Från början var det sagt att jag skulle gå på och köra min show strax innan nio. Vid nio hade gästerna dock inte fått in maten. Så det blev försenat och festdeltagarna fick mer och mer att dricka. Tjugo i tio ställer jag mig uppe på scenen och ska börja. Jag körde igång bland väldigt mycket tjo och tjim. Från början var det sagt att jag skulle kunna synas och höras bra och tydligt över hela lokalen utan mikrofon. Det gick ju inte. Publiken pratade skrek, skålade och aah.

Folk var liiite för berusade och kunde inte riktigt helt låta mig göra det jag var där för att göra kändes det som. Bland annat när jag körde "osynliga kortleken" och då han jag valt ut och kör tricket med får säga ett kort i leken, vilket som helst. Han vägrade och sa att det skulel jag veta ändå. Jag tror det tog två minuter innan någon annan sa ett kort.

Men men man har bra gig och lite sämre gig. Jag hoppas ändå att de blev nöjda med mig! Ska väl faktiskt passa på att skriva att det här var ju inte en beskrivning av hela publiken. Det var faktiskt vissa som hängde med på noterna och var ritkgit bra, Däremot blev det svårt för både de och mig att hänga med då en del var lite för berusade och störde lite!

Efter showen så åkte jag hem och böt om för att sedan dra mig på Saluhallen där jag träffade Sebbe.

Idag händer det en rolig grej. Klockan 16.00 ska jag på trolleriseminarium med Shoot Ogawa, en världsberömd trollkarl från Japan/USA. Det ska bli skoj. Här nedan kan ni se en av hans rutiner!

Inga kommentarer: