torsdag 22 januari 2009

Övertalningsmetoden

Hade ett härligt samtal med Sebbe nyss i ett försök att få med honom till Stockholms Nation ikväll.

Jag: Tja. Läget? Har du några plander för kvällen?

Sebbe: Jo tack det är bra. Jag ska faktiskt kolla på Lost ikväll. De nya avsnitten kom igår och jag och Hanne hade tänkt kika på Lost och sen handbollen mellan Sverige-Kroatien.

Jag: Aha, okej. Synd. Själv tänkte jag dra till Stocken ikväll. Först förbi smygpremiären för Oasia och sen dit. Tänkte kolla om du skulle med men då vet jag.

Sebbe: Aah, nej det hade varit jäkligt roligt men ikväll blir det lugnt.

10 minuter senare. Sebbe ringer.

Sebbe: Du fan jag kommer förbi ändå, är det lugnt?

Jag: Haha, ja det är klart. Men du skulle ju se på Lost och handbollen?

Sebbe: Jo jag vet men jag blev sugen. Ska jag komma förbi så käkar vi något och tar några öl?

Samtalet avslutat. Packat och klart.

Snart kommer ett paket Sebbe hit och matvalet föll på den kulinariska upplevelsen pizza från Luthagens tillsammans med ett par Heiniken. Imorn får jag köra extra hårt på gymet.

Inga kommentarer: