måndag 26 januari 2009

Sökmotorsoptimering för Onepair

Den här veckan har vi ingen skola. Hela veckan är ämnad att den ska ägnas åt at vi ska jobba med våra slutprojekt.

Jag ska ju göra en förstudie angående hur man ska jobba med sökmotorsoptimering för Onepair och få det så att vi hamnar högre upp hos sökmotorerna. Min partner gav mig en riktigt bra bok som han hade köpt angående just ämnet. Get to the top on Google skriven av David Viney som även kallas för "The SEO Expert" på framsidan av boken. SEO står för Search Engine Optimization och det känns ju bra att han är en expert på området eftersom det är ju SEO jag ska skriva om =)

Boken är på engelska och jag ska försöka ta mig igenom den här nu under veckan samtidigt som jag skriver på mitt arbete under tiden. Det dumma är bara att jag har en del annat att tänka på under veckan, men mer om det senare!

Nu ska jag fortsätta läsa i boken.

Inga kommentarer: