fredag 2 januari 2009

Champagne två kvällar i rad

Nyårsafton är ju väl förknippat med Champagne och fest. Men för vår familj del även nyårsdagen. Dagen då man oftast ligger och inte vill tänka på alkohol brukar det bli lite till för egen del.

Mina föräldrar firar nämligen bröllopsdag den 1 januari. I år firade de deras 25e bröllopsdag vilket gjorde det hela till deras Silverbröllop (nästa år blir det korkbröllop). Som en liten förrät fick vi då en Rosé Champagne. Hade aldrig druckit det förut så det var lite kul.

När jag kom hem så slog det mig att mina föräldrar alltså har varit gifta i 25 år och min mamma är 50. Jag fyller 25 detta år. När mamma var 25 så gifte hon sig och jag låg i hennes mage. Själv är jag rätt säker på att inget av det kommer hända under mitt år som 25. Att någon kommer ligga i min mage kan jag nästan garantera att det inte kommer hända.

Inga kommentarer: