måndag 16 februari 2009

Praktikjakt

Jag har börjat få lite smått panik inför att jag går ut i vår. Hur blir det sen? Kommer jag ha något jobb? Just nu letar jag praktik och har börjat ringa runt till en del företag. Av de företag där jag fått tag på rätt person har svaret varit: "Tyvärr har vi redan fyllt upp vår praktikantkvot för i vår, men lycka till". Jaha, tack....

Är jag för sent ute? Vår praktik börjar sista veckan i mars och pågår i tio veckor. Jag har tio företag i Uppsala upplistade. Jag hade fyra stycken första handsval. Av de har jag fått tag på två. Av de andra två företagen var personerna jag skulle prata med på semester och en var sjuk.

Dags att börja gå på min andrahandsval eller börja leta i Stockholm möjligen? Om någon har något tips vart en kille som helst sysslar med att skriva och synas på webben kan vara så hör av er!

Inga kommentarer: