tisdag 3 februari 2009

Firande med mat och vin!

Ikväll ska jag ta och "fira" lite grann för det tagna körkortet. Ska äta gott och dricka vin med Bella här hos mig. Till varmrätt blir det en fiskgratäng med räkor och curry. Efterrätten har jag precis lagt i kylen och valet föll på min klassiska Pannacotta, fast med en liten touch. Jag har ett grundrecept på pannacotta som jag alltid gör med grädde, mjölk, vaniljstång, socker, gelatinblad och äggula. Men idag valde jag att ha i några After Eight och skippa vaniljstången (tog i lite vaniljsocker istället). Det kan nog bli gott.

Till det blir det en vit Pinot Grigio från Italien. Det var min käre mor som köpte åt mig i en liten grattispresent. Det var trevligt med vin, men jag vet inte direkt om det är så passande ihop med körkortet?

Hur som helst så ska det nog bli en trevlig kväll. Imorn har vi egentligen skola, men båda föreläsarna hade ställt in så vi blev lediga. Kan man jobba lite mer på sitt slutprojekt. Har kommit en bra bit! Det enda jobbiga blir att jag måste välja ut vad jag inte kan ha med. Det ska inte vara mer än 20 sidor och som det ser ut just nu så är mitt arbete på närmare 30. Men men det ska nog lösa sig!

1 kommentar:

Missl8 sa...

VA DUKTIG du är som kommit så långt med projektet..jag har fastnat och undrar om jag e allmänt bäng eller vad????

ska sitta nu ett tag

grattis t KK!!

Lotta