fredag 6 februari 2009

En lördag full av trolleri

Idag blev det en lugn fredagskväll som enbart bestod av filmtittande och en kladdkaka med Bella. Anledningen är att jag måse vila mig och vara okej imorn. Imorn har jag en hel dag framför mig av trolleri.

Klockan 09 ska jag ta mig till Västerås. Där ska jag sen medverka i Stadsmästerskapen i Trolleri som arrangeras en gång per år av Västerås Magiska Klubb. Olika trolleriklubbar från öandet tävlar mot varandra i en akt på 12 minuter. Förra året tävlade jag med Johan Ståhl (han som fick mig att bli intresserad av trolleri som liten grabb) och Per Eklund (President i Svensk Magisk Cirkel). Vi kom tvåa då.

I år är det jag, den nyblivna vice ordföranden av Uppsala Magiska Bröder (UMB) samt Per-Johan Råsmark som är den nya ordföranden i UMB. Vi ska framföra två trick vardera och försöka göra någon sorts akt som ska se intränad ut och som följer nåt tema. Vi får väl se hur det blir.

När jag kommer hem ska jag snabbt ladda om batterierna och sen åka till Birger Jarls nypremiär. De har byggt om och ska presentera en ny meny för mat och sånt. Jag ska gå runt och köra mingeltrolleri bland ett hundratal inbjudna gäster och senare ska Veronica Maggio uppträda då nattklubben drar igång.

Berättar mer om det hela i efterhand! Men nu blir det god natt!

Inga kommentarer: