fredag 20 februari 2009

Fredag

Igår hade jag samlat goda vänner för en god middag. Karin, Mirjam, Elin och Petter kom förbi och vi åt min specialmaträttalaGustav. En rätt som jag komponerat ihop själv faktiskt. Det är i alla fall en sorts varm nudelsallad med räkor, cashewnötter och massa annat. Riktigt gott är det. Avslutningsvis blev det en pannacotta på After Eight igen. Det var riktigt trevligt och kul och det blev rätt så mycket mer vin än vad jag hade trott från början. Men men det fick funka!

Idag tänkte jag att jag kanske skulle ta ett nytt försök att ringa runt och jaga praktikplats, men sen kom jag på att det är fredag. Fredagar är inte bästa dagen att ringa om sånt. Mottagaren har redan helg och glömmer bort mitt samtal och mail över helgen. Så på måndag eftermiddag tänkte jag att jag skulle ta nya försök igen.

Helgen består av lugn fredagskväll hemma och sen imorn ska jag uppträda på en födelsedagsfest på Birger Jarl. Jag hoppas att morgondagens show blir lika lyckad som förra veckans!

Inga kommentarer: