tisdag 24 februari 2009

Fetisdagen

Idag är det ju fetisdagen och det är idag man ska äta semlor (fast affärerna verkar ju tro att det ska vara varje dag efter jul). Själv är jag inget semmel-fan. Har nog aldrig varit det heller. När jag bodde hemma och mamma bakade semlor så fick jag en specialvariant med sylt istället för mandelmassa. Sen jag flyttade hemifrån har jag inte ätit en enda semla.

Dels så ligger semlor inte riktigt helt i min linje med att försöka äta nyttigt, men framförallt så tycker jag inte att det är särskilt gott heller. Vad är det egentligen? Bröd och grädde? Och just ja, lite mandelmassa också.

Sebbe lät det lite som om jag var dum i huvet då jag sa att jag förmodligen inte kommer äta någon semla idag. Enligt han hade ju Savoy stans godaste semlor och hade vunnit massa priser (fast sen ändrade han priser till kajor i unt), och Savoys ligger ju så nära...

Nej, jag tror inte det blir någon semla. Det skulle i såna fall vara att man tog en fika med någon kompis och bara bestämde sig för: fuck it, jag testar väl en....

Nu ska jag iväg och köra ett gympass innan jag tar tag i praktiksökandet igen

Inga kommentarer: