onsdag 3 juni 2009

Uppsalabuss

Jag åker aldrig kommunalt. Inte i Uppsala iaf. Under högstadiet och gymnasiet åkte jag med Uppsalabuss varje dag, därifrån byggde jag upp något sorts motstånd mot just Uppsalabuss.

Idga åkte jag buss för första gången på väldigt, väldigt länge. Jag var tvungen att ta bussen ut för ett möte nämligen. På vägen hem tog jag också bussen. Där jag gick på var den andra hållplatsen på den linjen. Jag var ensam. Jag fortsatte sen att vara ensam på bussen fram till två stationen innan Uppsala centralstation. Då klev två personer på bussen. De var kontrollanter.

Dte känns som om Uppsalabuss kanske kan se över sina resurser. Behövs det två biljettkontrollanter för att gå på en buss med en passagerare? Eller kanske man kan ta bort de tjänsterna och sänka biljettpriset? Uppsala har, vad jag fått höra, högst biljettpriser på buss i Sverige.

Jag ser tomma bussar hela tiden då jag cyklar runt (det är så jag tar mig framåt mestadels). Jag fortsätter att ogilla Uppsalabuss.

Inga kommentarer: