måndag 15 juni 2009

Olika titlar och olika reaktioner

Ja då var examen tagen och jag är nu inte längre student. Jag kan inte kalla mig för student. Jag kan däremot kalla mig för väldigt många andra saker och folk skulle nog reagera olika beroende på vad jag skulle välja.

Jag skulle kunna kalla mig arbetslös. Då skulle nog folk tycka synd om mig och hoppas att jag snart skulle få jobb.

Jag skulle kunna kalla mig för egenföretagare. Då skulle nog folk också tycka lite synd om mig och tycka att "nu är det tuffa tider" och oj vad svårt det måste vara att få det gå runt. De skulle också tro att det måste ju ligga jätte mycket jobb bakom det hela.

Jag skulle kunna kalla mig för trollkarl. Då skulle nog folk tycka att det låter jättespännande och att det måste vara ett jätte roligt jobb.

Jag skulle kunna kalla mig för entreprenör. Då skulle nog folk bli väldigt frågvisa och tycka att det låter spännande och att "det är ju driftigt."

Olika sätt att kalla sig och olika reaktioner. Eller ska jag helt enkelt bara säg att jag är en nyexamnierad student. Jag driver en enskild firma som trollkarl. Jag driver ett aktiebolag och har hand om fyra olika strumpvarumärken. Utöver det så är jag webbredaktör för Sirius Fotboll. Jag är konsult inom sökmotoroptimering. Jag skriver copy. Jag är ledare/tränare för ett fotbollslag.... Vad ska jag köra på?

1 kommentar:

Anna Andersson sa...

Du är ju mångsysslare:-)