torsdag 2 juli 2009

Semester i Varberg

Jag befinner mig återigen i Varberg för att hälsa på Bella. Förra sommaren jag var här var vädret lite sämre. Nu håller ju värmeböljan ännu i och det är verkligen kanon!

Varberg är en riktigt skön sommarstad, iaf i det här vädret. Bella har jobbat hela dagen och jag valde att efter en joggingtur bege mig till Varbergs fästing för att vara lite kulturell. Gick på Länsmuseet och såg Bockstensmannen samt utställningen om Ötzi, ismannen, som var på besök. Efter det gick jag på cykelmuseet där jag träffade på en amerikan som jag pratade en hel del med. Han var på semester i Sverige ensam från New York. Han bodde på 77 gatan, i huset John Lennon blev skjuten utanför faktiskt. Tyvärr kunde jag inte stanna för länge för jag skulle träffa Bella för lunch, annars hade jag frågat om kontaktuppgifter för att ha en kontakt då man vill till New York igen. Hade varit toppen!

Efter lunch så la jag mig i någon timme på Apelvikens strand och solade och badade, vattnet var faktiskt riktigt varmt. Såg ingen temperatur men det var lätt över 20 grader! Riktigt skönt!

Imorn blir det nog sol och bad hela dagen. Dock själv igen, eftersom Bella jobbar. Sen får vi se!

Känns riktigt skönt med en liten minisemester, trots att jag väl egentligen inte har något riktigt jobb med fasta tider än. Men då jag kommer tillbaks på måndag så är det på tid att ta tag i det. För nu kommer pengarna sina fort....

Inga kommentarer: